specializované poradny o sociálních službách
cituji z portálu ŽIVOTa 90
Informace o sociálních službách lze získat několika způsoby. Zákon ukládá povinnost poskytovatelům sociálních služeb (bez ohledu na druh služby, který poskytuje), poskytnout lidem takové rady a informace, které přispějí k řešení jejich nepříznivé sociální situace. V tomto případě jde především o „nasměrování“ tazatele k tomu poskytovateli, který je schopen člověku pomoci. Dále je obdobná povinnost uložena obcím a krajům, které jsou ze zákona povinni zajišťovat dostupnost informací o možnostech a způsobech poskytování sociálních služeb na svém území a zprostředkovat kontakt mezi člověkem a poskytovatelem sociálních služeb. Existují i specializované poradny. Jejich seznam naleznete na internetu na stránkách http://www.poradnaprouzivatele.cz.
Podrobné informace Vám poskytneme v Informačním a poradenském centru ŽIVOTa 90 (Karolíny Světlé 18, Praha 1, provozní doba: po, út, čt: 9 -12, 13 – 16, st: 9 – 12, 13 – 18) nebo na Senior telefonu 800 157 157 (nonstop, zdarma).
Na portálu HELPNET je pěkná stať s odkazy na poradny:
http://www.helpnet.cz/poradenstvi